Przepisy wegańskie i wegetariańskie oraz opinie o restauracjach, kawiarniach i innych miejscach.
sobota, 09 sierpnia 2014

Przechadzając się ostatnio po sklepie zwróciły moją uwagę piękne czerwone papryki. Nie zastanawiałam się długo, wzięłam je z zamiarem nafaszerowania i upieczenia. Zrobiłam trochę za dużo farszu w stosunku do tego co przygotowałam, ale jak się okazało ten farsz dobrze nadał się na kotlety :-)

Składniki:

- woreczek białego ryżu

- szklanka granulatu sojowego

- 2 czerwone papryki

- 7 średnich pieczarek

- pół średniej cebuli

- olej do smażenia, oliwa do pokropienia

- przyprawy (sól, świeżo mielony kolorowy pieprz, szczypta cukru, łyżeczka suszonego lubczyki, dwie łyżki lub więcej majeranku, 3 kulki ziela angielskiego, dwa listki laurowe, czosnek granulowany)

Na początek gotujemy ryż w osolonej wodzie, pozwalamy mu ostygnąć. Następnie przygotowujemy granulat sojowy. Do około litra wody dodajemy sól, lubczyk, ziele angielskie, listki laurowe. Zagotowujemy i dodajemy granulat sojowy. Gotujemy ok. 5 minut, odcedzamy, wyciągamy ziele angielski i listki laurowe. Pozwalamy ostygnąć. Cebulę siekamy, pieczarki kroimy w plasterki. Na patelnię wlewamy olej, wsypujemy posiekaną cebulę, posypujemy szczyptą cukru i szklimy ją na małym ogniu. Następnie dodajemy pieczarki. Smażymy je do momentu aż będą złote i wyparuje z nich cała woda. 

Ostudzony ryż, granulat sojowy i pieczarki przekładamy do miski. Smakujemy i dodajemy przyprawy. Majeranek, sól, świeżo mielony kolorowy pieprz, dużo czosnku granulowanego. Mieszamy wszystko dokładnie, jeszcze raz smakujemy i ewentualnie doprawiamy.

Papryki przecinamy wzdłuż, usuwamy gniazda nasienne. Nakładamy do nich wcześniej przygotowany farsz. Dwie pieczarki, które nam pozostały kroimy w plasterki i układamy na papryce z farszem. Całość przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Skrapiamy oliwą, oprószamy delikatnie solą oraz pieprzem. Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni Celsjusza. Pieczemy ok. 30 minut do miękkości papryki (ale lepiej pilnujcie, żeby papryka się nie spaliła, czas pieczenia może się różnić w zależności od piekarnika).

Podajemy ciepłe. Kto lubi może przygotować do papryk sos pomidorowy lub może polać je sosem czosnkowym.

Ilość porcji: 2 (ale farsz jeszcze został, gdyby ktoś chciał wykorzystać cały farsz spokojnie można by było nafaszerować 3-4 papryki)

Tagi
Image and video hosting by TinyPic Durszlak.pl Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów Top Blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne
zBLOGowani.pl
Instagram