Przepisy wegańskie i wegetariańskie oraz opinie o restauracjach, kawiarniach i innych miejscach.
Blog > Komentarze do wpisu

Paprykarz warzywny

Znudziło mi się już wydawanie pieniędzy na kupne paprykarze warzywne. Są one dość drogie w stosunku do swojej ilości. Tak się składa, że taki paprykarz jest ulubioną pastą kanapkową mojego konkubenta, więc w naszym domu pojawiał się dość często. W związku z tym stwierdziłam, że spróbuję sama zrobić taki paprykarz warzywny. Nie ukrywam, że wyszło mi to :-)

Składniki:

- 4 średnie marchewki

- 2 czerwone papryki

- mała pietruszka

- kawałek selera

- por - biała część

- 2 średnie cebule

- pół szklanki granulatu sojowego

- woreczek (100 g) ryżu

- 3 kopiaste łyżeczki koncentratu pomidorowego

- olej do smażenia

- przyprawy (sól, cukier, przyprawa do ryb - mieszanka, czosnek granulowany, łyżeczka słodkiej mielonej papryki, dwa listki laurowe, dwie kulki ziela angielskiego, świeżo mielony kolorowy pieprz)

Marchewkę, pietruszkę, seler, por obieramy i myjemy. Wkładamy do garnka, zalewamy wodą, wszystko solimy, dodajemy dwie kulki ziela angielskiego i dwa listki laurowe. Gotujemy wszystko do miękkości, wyławiamy z wody, odstawiamy do ostygnięcia. W wodzie po warzywach gotujemy ryż -ja uzupełniłam częściowo wygotowany płyn zwykłą wodą i dodałam jeszcze szczyptę soli. Ryż po ugotowaniu także odstawiamy do ostygnięcia.

Piekarnik nastawiamy na ok. 200 stopni Celsjusza. Na blaszkę kładziemy papier do pieczenia, a na nim umieszczamy 2 czerwone papryki. Pieczemy je, co jakiś czas obracając, tak by skórka nieco się przypaliła. Następnie wyciągamy je i wkładamy na kilkanaście minut do woreczka. Po upływie kilkunastu minut obieramy papryki ze skórek, kroimy niezbyt równo i wydobywamy z wnętrza pestki. Papryki umieszczamy w naczyniu razem z warzywami, które gotowane były na początku. Wszystko miksujemy blenderem na gładką masę. 

Dwie cebule obieramy i kroimy w niezbyt równą kostkę (chyba, że ktoś ma zdolności, żeby zrobić idealną kosteczkę - nie widzę przeszkód). Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy cebulę, oprószamy delikatnie cukrem, smażymy. Gdy cebulka się zeszkli dodajemy suchy granulat sojowy, przysmażamy go na złoto z dodatkiem odrobiny soli. 

Do smażonej cebulki z granulatem dodajemy wcześniej zblendowane warzywa oraz ugotowany ryż. Mieszamy wszystko na patelni. Można dodać trochę wody, żeby było łatwiej - ona i tak odparuje. Dodajemy też koncentrat pomidorowy oraz przyprawy wraz z dodatkowym cukrem, żeby zneutralizować kwaśność koncentratu. Polecam dodawanie przypraw partiami, żeby nie przesadzić ;-) Zawartość patelni mieszamy często, by nic się nie przypaliło i żeby woda jak najbardziej odparowała. Wyłączamy gaz, pozostawiamy do ostygnięcia. Następnie chłodzimy w lodówce. Możemy jeść na kanapkach lub na talerzu z dodatkiem innych ulubionych warzyw. 

paprykarz1

Ilość porcji: 2 półlitrowe pojemniczki

 

 

-

 

 

-

niedziela, 04 października 2015, marrrgott

Polecane wpisy

Image and video hosting by TinyPic Durszlak.pl Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów Top Blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne
zBLOGowani.pl
Instagram